К. Повхан. Лінгводидактичні аспекти формування словникового запасу учнів-угорців у початкових класах ... 37–42.
Для покликання: Повхан К. Лінгводидактичні аспекти формування словникового запасу учнів-угорців у початкових класах [Текст] / К. Повхан // Українська мова і література в школі. – 2014. – №8(118). – 64 с. – С. 37–42.
У статті порушено проблему необхідності врахування закономірностей навчання другої мови, особливостей рідної мови в процесі формування українського словникового запасу учнів-угорців початкових класів. Автор аналізує найтиповіші лексичні помилки в мовленні школярів, з’ясовує причини появи їх, пропонує способи семантизації українських слів.
Ключові слова: словниковий запас, урахування особливостей рідної мови, типи білексем, інтерференція, транспозиція, семантизація, наочність, переклад.
В данной статье рассматривается проблема о необходимости учета закономерностей обучения второму языку, особенностей родного языка в процессе формирования украинского словарного запаса учащихся-венгров в начальных классах. Автор анализирует наиболее типичные лексические ошибки в речи школьников, выясняет причины их появления, предлагает способы семантизации украинских слов.
Ключевые слова: словарный запас, учет особенностей родного языка, типы билексем, интерференция, транспозиция, семантизация, наглядность, перевод.
The article addresses the necessity to take into consideration the patterns of teaching a second language, as well as the peculiarities of a native language when building Ukrainian vocabulary for the Hungarian pupils of a primary school. The author analyzes the most typical lexical mistakes in the pupils speech, determines the reasons for the mistakes, and suggests the ways to understand the semantics of Ukrainian words.
Keywords: vocabulary, taking into account peculiarities of a native language, types of bylexem, interference, transposition, understanding the semantics, visual aids, translation.
Цитата, с. 37. Оновлений зміст курсу української мови для початкових класів ЗНЗ із національними мовами навчання спрямований на формування в учнів комунікативної компетентності з урахуванням їхніх пізнавальних потреб, можливостей та інтересів.
Пошук шляхів формування комунікативної компетентності в учнів-угорців на цьому етапі, пов’язаний із комплексом завдань, пріоритетними серед яких є:
– опанування й активізація словникового запасу;
– вироблення початкових лексико-граматичних умінь, необхідних і достатніх для українського мовлення;
– формування вмінь і навичок з усіх видів мовленнєвої діяльності.
Першоосновою для оволодіння комунікативними вміннями є засвоєння певного словникового запасу, граматичних конструкцій та їх ефективне використання в практиці спілкування.
Спостереження за навчальним процесом, бесіди з учнями, результати діагностичних зрізів дали змогу виявити:
– низький рівень практичного володіння школярами лексичним потенціалом української мови;
– певні труднощі, з якими стикаються учні-угорці під час засвоєння українських слів;
– недостатню увагу з боку вчителів до роботи над словом;
– відсутність цілеспрямованої, систематичної й повсякденної роботи над збагаченням словникового запасу, формуванням граматичних умінь.
Крім того, аналіз українського мовлення учнів-угорців дає підставу констатувати, що значна кількість помилок, у тому числі й лексичних, спричинені здебільшого інтерференцією рідної мови.
Література
1. Выготский Л.С. Мышление и речь / Л.С. Выготский. – Собр. соч., т. 2. – М. : Педагогика, 1982. – 272 с.
2. Леонтьев А.А. Фазовая структура речевого акта и природа планов / А.А. Леонтьев, Т.В. Рябова. – В кн. : Планы и модели будущего в речи. – Тбилиси, 1970.
3. Racz E. F A mai magyar nyelv / E. Racz. – Budapest, Tankonyviado, 1971. – 571 о.
|