Середа, 2024-Кві-24, 19.29.23
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська мова і література в школі»

Н. Голич. Герой як жертва соціальних обставин у поемі Т. Шевченка «Сова»
2014-Кві-10, 08.46.22

Н. Голич. Герой як жертва соціальних обставин у поемі Т. Шевченка «Сова» …50–53.

Покликання: Голич Н. Герой як жертва соціальних обставин у поемі Т. Шевченка «Сова» [Текст] / Н. Голич // Українська мова і література в школі. – 2014. – №2 (112). – 64 с. – С. 50–53.

У статті досліджується тема жінки-матері у творчості Тараса Шевченка, конфлікт між призначенням жінки на землі й тяжкою дійсністю, котра нівечить материнство. Головна увага приділена розкриттю героя як жертви соціальних обставин.

Ключові слова: романтизм, реалізм, жінка-мати, рекрутський набір, подушне, соціальна трагедія, вдова-наймичка, соціально-побутові явища, соціальна нерівність, фольклорні образи, сарказм.

В статье исследуется тема женщины-матери в творчестве Тараса Шевченко, конфликт между назначением женщины на земле и тяжелой действительностью, которая калечит материнство. Главное внимание уделено раскрытию героя как жертвы социальных обстоятельств.

Ключевые слова: романтизм, реализм, женщина-мать, рекрутский набор, подушная, социальная трагедия, вдова-служанка, социально-бытовые явления, социальное неравенство, фольклорные образы, сарказм.

The article examines the topic of women-mothers in the works of Tar as Shevchenko, the conflict between the appointment of women to the ground and hard reality, which destroys motherhood. The main attention is paid to the disclosure of the hero as a victim of social circum

Keywords: romanticism, realism, woman-mother, conscription, poll, social tragedy, widow-biddy, social-household effects, social inequality, folk images sarcasm.

Цитата, с. 50. Урок позакласного читання як вид самостійної діяльності учнів під чітким керівництвом учи-теля-словесника сприяє розширенню й поглибленню знань з усіх предметів, впливає на формування читацької культури читачів.

Тож пропонуємо, вивчаючи в 9 класі творчість Великого Кобзаря, учителеві матеріал для проведення уроку позакласного читання за поемою Т. Шевченка «Сова». У статті висвітлено тему жінки-матері, призначення жінки на землі і тяжка дійсність, котра нівечить материнство.

Тема жінки-матері провідна у творчості Т.Г. Шевченка. Великий поет і художник досить багато уваги протягом усього життя приділяв жіночій темі і створив прекрасні образи жінок, матерів, які нас чарують, зворушують, захоплюють.

Найбільшої сили поетичного генія досяг Шевченко у створенні образів жінок-матерів. У такому частому звертанні до цієї теми, в шанобливому ставленні до жінки та обожнюванні жінки-матері Шевченко відтворив національні особливості душі українського народу, його ментальність.

Усі віки жіночої долі осмислив і відтворив поет у «Кобзарі». Починаючи з дитячої приязні («Мар'яна-черниця»), дівочого кохання (в «Катерині»), щасливого подружнього життя («Сліпий»), щастя материнства («Сова», «Сліпий», «Княжна»), нещасливої старості й содомського гріха («Княжна», «Відьма», «Титарівна»).

Конфлікт між призначенням жінки на землі й тяжкою дійсністю, котра нівечить материнство, глибоко хвилював Шевченка, завдавав тяжких творчих мук. Майже в усіх його творах виражено трагедійне звучання материнської долі на схилі віку. Колись гарні молоді матері переживають каліцтва, божевілля, самотню старість, смерть під тином. Поет творить епопею материнського горя, ставить своїх героїнь у виняткові обставини.

Література

1. Бородін B.C. Три поеми Шевченка / B.C. Бородін. – Рад. літературознавство. – 1966. – № 1. – С. 3.

2. Бородін B.C. Три поеми Шевченка / B.C. Бородін. – Рад. літературознавство. – 1966. – № 6. – С. 84–87.

3. Записки, статьи, письма декабриста И.Д. Якушина. – М., 1951. – С 15.

4. Кирилюк Є.П. Тарас Шевченко. Життя і творчість / Є.П. Кирилюк. – К, 1964. – С. 158.

5. Номис М. Українські приказки, прислів'я і таке інше, СПб. – К., 1964. – С. 209.

6. Шевченко Т. Повне зібрання творів: У 12 т. – К, 2003. – Т. 1. – С 260.

7. Шевченко Т. Щоденник. Вибрані листи: Твори у 5 т. – К., 1971. – Т. 5. – С 233.

8. Шевчук В. «Personeverbum» (Слово іпостасне): Розмисел. – К.: Твімінтер, 2001. – С. 156.

Категорія: «Українська мова і література в школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 689 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS