П’ятниця, 2024-Бер-29, 07.49.21
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська мова і література в школі»

Потапенко О. Лінгвокультурологічна, ноосферна парадигма навчання мови у ВНЗ
2013-Лис-06, 19.20.04
Потапенко О. Лінгвокультурологічна, ноосферна парадигма навчання мови у ВНЗ [Текст] / О. Потапенко // Українська мова і література в школі. – 2013. – №6. – 64 с. – С. 57–60.
 
Цитата, с. 57. Як відомо, мова — генетичний код нації. Вона виконує зокрема культурозберігальну й культуротворчу функції. У монографії Флорія Бацевича «Духовна синергетика рідної мови. Лінгвофілософські нариси» (К., 2009. — С. 54) сказано, що через рідну мову «виявляється духовна спорідненість (гармонія) зі світом, його Творцем». Однією із категоріальних ознак мови є «активна участь у формуванні духовної єдності народу, спільної культури, неповторної концептосфери й мовної картини світу».
Упродовж десяти років кафедра української лінгвістики та методики навчання активно працює над лінгвістичними, методичними, лінгвокультурними аспектами навчання студентів дисциплін філологічного циклу. Усі одинадцять членів кафедри мають наукові ступені й учені звання (2 доктори наук, професори і 9 — кандидатів наук, доцентів).
Спільно з фахівцями інших кафедр уперше в Україні було укладено два словники (Потапенко О.І., Кузьменко В.І. Шкільний словник з українознавства / О.І. Потапенко, В.І. Кузьменко. — К., 1995), «Словник символів» (К., 1997), «Словник символів культури України» (за ред. О.І. Потапенка, В.П. Коцура, 2002; 2005).
На кафедрі функціонує наукова школа на чолі з проф. О.І. Потапенком. Під його керівництвом уперше в країні було підготовлено й опубліковано під грифом МОНмолодьспорту України два посібники за кредитно-модульною системою навчання (Потапенко О.І., Потапенко Г.І., Кожуховська Л.П., Довбня Л.Е., Чубань Т.В. та ін.): «Методика навчання української мови в ДВНЗ та середніх освітніх закладах. Кредитно-модульні курси» (К., 2006) (бакалаврат) та «Методика досліджень у філології. Магістратура: кредитно-модульний курс» (К., 2008).
Нещодавно побачила світ нова робота («Лінгвістика та лінгводидактика. Кредитно-модульні курси магістратури» (К., 2012). Автори — О.І. Потапенко, Т.І. Товкайло, Л.П. Кожуховська, Т.В. Чубань, З.О. Митяй, Я.О. Потапенко.
Це інтегрований навчальний посібник (під грифом МОНМС) для магістрів, який охоплює чотири дисципліни — «Сучасні аспекти лінгвістики», «Етнолінгвістика», «Методика викладання філологічних дисциплін у ВНЗ», «Основи термінотворення».
Окрім модульних робочих програм, уміщено тематику практичних занять, зразки лекцій, питання для самостійного опрацювання, теми магістерських робіт, тестові завдання тощо.
Кафедрою написано низку навчально-методичних посібників для бакалаврів «Лінгводидактика. Курс лекцій» (К., 2005), (автори — О.І. Потапенко, Л.П. Кожуховська, Т.І. Товкайло, Т.В. Чубань), «Інноваційні технології навчання методики української мови» (колектив авторів) та «Сучасна лінгвістика. Тексти лекцій» (за загальною редакцією проф. Потапенка О.І.). Зокрема в останній роботі запропоновано тексти лекцій з етнолінгвістики, соціолінгвістики, етимології, лінгвоконцептології, семасіології, комунікативної лінгвістики, лінгвокультурології.
З упровадженням тематичних атестацій у навчальний процес загальноосвітніх і вступних іспитів у формі тестування у вищих навчальних закладах особливої актуальності набули вміння послуговуватися тестами як засобом засвоєння й перевірки лінгвістичних знань. Тому викладачі кафедри української лінгвістики та методики навчання активно працюють у руслі проблеми впровадження тестових технологій в освітній процес.
Так, у 2010 році викладачами кафедри Кардаш Л.В., Кулик О.Д., Овсієнко Л.М. було видано робочий зошит «Українська мова: інтенсивний курс підготовки до комп’ютерного тестування» (К., 2010) адресований студентам вищих навчальних закладів, абітурієнтам та учням старших класів ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Робочий зошит містить практичний матеріал, опрацювання якого дасть змогу студентам поглибити й систематизувати знання з української мови, удосконалити практичні вміння й навички, швидко й якісно підготуватися до іспитів у формі комп’ютерного тестування. Цінність цієї роботи полягає в тому, що велика кількість тестів різних рівнів складності з кожної теми курсу «Українська мова» дасть викладачеві можливість індивідуалізувати перевірку знань і здійснити диференційований підхід до навчання студентів.
У 2011 році Кулик О.Д. і Овсієнко Л.М. видали посібник «Українська мова: тренувальні тестові завдання» (X., 2011) для учнів загальноосвітніх шкіл і вчителів української мови.
Категорія: «Українська мова і література в школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 1273 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS