Субота, 2024-Кві-27, 03.12.42
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська мова і література в школі»

Стрілько В. Світлиця рідного слова: нова й ефективна форма українського національного виховання
2013-Лис-06, 19.33.59
Стрілько В. Світлиця рідного слова: нова й ефективна форма українського національного виховання [Текст] / В. Стрілько // Українська мова і література в школі. – 2013. – №6. – 64 с. – С. 53–56.

У статті вперше висвітлюється нова форма позакласної роботи — світлиці української мови, подається її концепція й детально описується досвід роботи Вороньківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Бориспільського району Київської області.
Ключові слова: українське національне виховання, концепція світлиці української мови, оформлення світлиці, зміст і форми роботи світлиці.
 
Цитата, с. 56. Завданнями світлиці українського слова є сприяння:
— усвідомленню учнівською молоддю своєї етнічної належності, освоєнню рідної мови як національної цінності;
— вихованню поваги до культури, традицій, історії й мови рідного народу;
— поглибленню морального, духовного, громадянського і патріотичного виховання, формуванню почуття гордості за свій народ, рідний край, видатних діячів та відповідальності перед державою й суспільством;
— вихованню школярів ідейними провідниками утвердження єдиної державної української мови в суспільстві;
— розвитку інтересу до вивчення рідної мови і культури, її історії;
— вивченню української мови як природно-суспільного й культурно-національного феномена;
— формуванню високої мовної культури, оволодінню літературною українською мовою;
— удосконаленню культури мовлення й спілкування;
— дослідженню української мови, її сучасного стану;
— здобуттю знань із мовознавства, історії його розвитку та інших галузей наук про мову;
— розвитку пізнавальної активності учнів, удосконаленню їхніх умінь і навичок самостійної роботи з різними джерелами, аналізу й систематизації, узагальнення матеріалу.
Функції світлиці українського слова:
— проведення навчальних занять з української мови, літератури, народознавства, інтегрованих
уроків;
— проведення тренінгів спілкування;
— забезпечення умов для самостійної роботи учнів з вивчення мови й мовознавства;
— проведення факультативної роботи з предмета;
— проведення позакласної роботи з української мови, літератури, народознавства (діяльність гуртків, товариств, студій; вечори тощо);
— проведення зустрічей із письменниками, ученими;
— підготовка школярів до участі у творчих конкурсах, предметній олімпіаді;
— організація занять і підготовка до конкурсу-за-хисту учнівських робіт у МАН України.
Напрями роботи світлиці українського слова:
— рідна мова як природно-суспільний і культурно-національний феномен українського народу;
— мова як культурне надбання народу;
— мова і держава;
— українська мова у світі;
— історія української мови;
— функції мови;
— українська мовна система;
— сучасна літературна мова;
— культура спілкування;
— мовленнєвий етикет;
— мова й практична риторика;
— основи мовознавства;
— видатні вітчизняні мовознавці;
— мова і фольклор.
Для забезпечення високого рівня діяльності світлиця українського слова співпрацює з державними установами, громадськими українськими й міжнародними організаціями, статутними завданнями яких визначено збереження культури, традицій, української мови; фондами; вищими навчальними закладами й науковими лабораторіями; громадськими й політичними діячами, представниками української діаспори.
 
В статье впервые освещается новая форма внеклассной работы — горницы украинского языка, подается ее концепция и подробно описывается опыт работы Вороньковской общеобразовательной школы ст. Бориспольского района Киевской области.
Ключевые слова: украинское национальное воспитание, концепция горницы украинского языка, оформление горницы, содержание и формы работы горницы.

The article for the first time elucidates a question of new form of extracurricular activity such as the chamber of Ukrainian language, gives its concept and describes in detail the work experience of Voronkivska school I-III grade in Boryspil district of Kyiv region.
Keywords: Ukrainian national education, the concept of the chamber of Ukrainian language, the interior of the chamber, the content and the form of its work.
 
Література (с. 56)
1.Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і голов. ред. В.Т. Бусел. — К., Ірпінь; Перун, 2001. — 1440с.
2.Залізняк Л. Україна серед світових цивілізацій / Л. Залізняк. — К.: Знання, 2001. — 72 с.
3.Караванський С. Пошук українського слова, або боротьба за національне «я» / С. Караванський. — К.: Академія, 2001. — 240 с.
4.Найдорожчий скарб: Слово про рідну мову. — К.: Либідь, 1990. — 227 с.
5.Русанівський В. Культура мови, думки, почуттів / В. Русанівський // Культура української мови: Довідник. — К.: Дніпро, 1990. — 387 с.
6.Ушинский К.Д. Педагогические сочинения в 6 т. — Т. 2. / К.Д. Ушинский. — М.: Педагогика, 1988. — 496 с.
Категорія: «Українська мова і література в школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 627 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS