Шевченко А. Вивчаємо роман Ю.
Іздрика «Воццек». 11 клас [Текст] / А. Шевченко // Українська
література в загальноосвітній школі. – 2013. – №10. – 48 с. – С. 23–27.
У статті подано методичні
рекомендації до вивчення роману Ю. Іздрика «Воццек» в 11 класі загальноосвітньої школи, пропонуються орієнтовні
завдання та запитання. Особливу увагу акцентовано на методах та прийомах
вивчення абсурдистського тексту. Наводяться способи застосування на занятті
мультимедійних технологій.
Ключові слова: абсурд, станіславський феномен, постмодерний текст,
варіативність буття.
Цитата, с. 24. Тему
заняття рекомендуємо сформулювати так: «Абсурдизм як вияв авторської свідомості в романі Ю. Іздрика «Воццек». Для всебічного висвітлення теми необхідно чітко
сформулювати його мету: ознайомити учнів із творчою постаттю Ю. Іздрика,
дослідити абсурдистські засади його прозопису на прикладі роману «Воццек»,
виокремити особливості художнього втілення феномену абсурду; формувати в учнів
навички самостійної науково-практичної та дослідницько-пошукової діяльності,
розвивати інтелектуальне мислення, творчі здібності, а також прагнення до
саморозвитку та самоосвіти; виховувати естетичні смаки.
Сучасний навчально-виховний
процес передбачає використання на уроках технічних засобів. Тому для реалізації
поставленої мети радимо вчителеві використовувати аудіо- та відеотехнології, що
покращить рівень пізнавальної активності учнів, сприятиме підвищенню
концентрації уваги.
Сучасні українські письменники
продукують твори, в яких яскраво виражені ознаки художнього синтезу філософських
ідей та результатів психофізіологічних досліджень. У процесі вивчення прозової
спадщини українських постмодерністів виникає проблема окреслення специфіки
постмодерних творів. Учителеві необхідно правильно сформувати тематичні блоки,
які слушно застосувати у процесі ознайомлення одинадцятикласників із романом Ю.
Іздрика «Воццек», представити учням творчу постать письменника, визначити
своєрідність його доробку. З цією метою доречно використовувати підготовлене
учителем чи учнем повідомлення про письменника Ю. Іздрика, основні тези якого
учням рекомендується зафіксувати у зошиті (як конспект, таблицю чи схему).
Рекомендована література для вчителя
1. Бондар-Терещенко І. Правила
поведінки уві сні: Про один «роман для літературних гурманів» (Іздрик. Воццек)
/ І. Бондар-Терещенко // Кур’єр Кривбасу. – 1998. – №. 106 (жовтень).
2. Єшкілєв В. Воццекургія Бет / В.
Єшкілєв. – Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 1997.
3. Іздрик Ю. Воццек / Ю. Іздрик. – Івано-Франківськ:
Лілея-НВ, 1998.
4. Костюк В. Фрагмент і пастиш / В.
Костюк // Критика. – 1998. – № 2.
5. Літературознавча енциклопедія: У
двох томах. Т. 1 / Авт.-укладач Ю. Ковалів. – К.: ВЦ «Академія», 2007.
6. Михед О. Повернення болю, або
Приватний переслідувач із синдромом Любанського // Дзеркало тижня. – 2005. – №
43(571). – 5–11 листопада.
7. Українська література. 10-11
класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних
закладів. Природничо-математичний, технологічний, спортивний,
суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний напрями; філологічний напрям (профіль
– іноземна філологія). Рівень стандарту, академічний рівень / уклад. М. Г.
Жулинський, Г. Ф. Семенюк, Р. В. Мовчан. – К.: Грамота, 2011.
8. Українська література. 10-11
класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних
закладів. Філологічний напрям (профіль – українська філологія). Профільний
рівень / уклад. М. Г. Жулинський, Г. Ф. Семенюк, Р. В. Мовчан. – К.: Грамота,
2011.
Шевченко А. Изучение романа Ю. Издрика «Воццек» в 11 классе
В статье поданы методические
рекомендации к изучению романа Ю. Издрика «Воццек» в 11 классе общеобразовательной школы, предлагаются ориентировочные
задания и вопросы. Особенное внимание акцентировано на методах и приемах
изучения абсурдистского текста. Предлагаются способы применения на занятии мультимедийных
технологий.
Ключевые
слова: абсурд, станиславский
феномен, постмодерный текст, вариативность бытия.
Shevchenko A. A study the novel of Y. Izdrika «Voccek»
is in a 11 class
In the article methodical
recommendations are given to the study the novelof Y. Zdrika «Voccek» in a 11 class at general school, reference tasks
and questions are offered. The special attention is accented on methods and
receptions of study of absurd text. The methods of application are pointed on
employment of multimedia technologies.
Key words: absurd, stanislavskiy phenomenon, postmodern
text, variativ life.
|