Четвер, 2024-Бер-28, 14.39.15
Didactics.ua | RSS
 
Головна ПублікаціїРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Інші публікації [12]
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Статті » Інші публікації » Інші публікації

Жданова М. А. Проблема формування соціальної компетентності старшокласників у процесі засвоєння предметів суспільно-гуманітарного циклу

Жданова М. А. Проблема формування соціальної компетентності старшокласників у процесі засвоєння предметів суспільно-гуманітарного циклу [Текст] / М. А. Жданова // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 32–33.

АБО:

Жданова М. А. Проблема формування соціальної компетентності старшокласників у процесі засвоєння предметів суспільно-гуманітарного циклу [Електронний ресурс] / М. А. Жданова // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 32–33. – Режим доступу: http://didactics.ucoz.ua/publ/nashi_statti/inshi_avtori/zhdanova_m_a_problema_formuvannja_socialnoji_kompetentnosti_starshoklasnikiv_u_procesi_zasvoennja_predmetiv_suspilno_gumanitarnogo_ciklu/14-1-0-41

 

 

Проблема формування соціальної компетентності старшокласників у процесі засвоєння предметів суспільно-гуманітарного циклу

 

М. А. Жданова

 

Проблема формування соціальної компетентності старшокласників обумовлена трендом сучасного світового співтовариства на процеси глобалізації й полікультурності, а отже, на толерантність і вміння вести соціальний діалог. Водночас нинішній соціальній ситуації притаманна загальносвітова тенденція до зростання кількості правопорушень серед підлітків, що, безумовно, впливає на стан суспільного здоров'я й не може не викликати побоювань. Тож проблема соціалізації підростаючого покоління потребує невідкладного розв'язання, у тому числі освітніми методами.

Аналіз практики показує, що вчорашні старшокласники не готові або не повністю готові до ролі не тільки фахівця, а й члена суспільства, що призводить до їхньої тривожності (часто неусвідомленої), непевності і, як наслідок, асоціальності. Зусилля інститутів сім'ї й освіти на сучасному етапі є недостатньо ефективними в підготовці молоді до вимог сучасного суспільства. Можна зробити висновок, що соціальна компетентність як спосіб соціалізації стає необхідною умовою успішності підлітка на шляху до його стійкої життєдіяльності, =32 с.= набуває статусу пріоритетного напряму системи освіти й вимагає впровадження додаткових освітніх програм.

У процесі дослідження проблеми можна виявити низку суперечностей: між наявним і необхідним потенціалом середньої освіти для успішної соціалізації випускника; між зростанням вимог до якості мотивації допрофесійної підготовки й станом системи шкільного навчання; між усвідомленням старшокласниками необхідності рівноважного існування в різних суспільних середовищах і відсутністю шляхів і засобів для досягнення такої рівноваги; між здійсненням на певному часовому етапі формування соціальної особистості переважно в рамках виховної та позанавчальної роботи й відсутністю цього у сфері навчальної діяльності; між викладанням предметів суспільно-гуманітарного циклу і сумою знань про те, що перебуває поза сферою докладання зусиль старшокласників; між недосконалістю стратегії і тактики формування практичних умінь із соціалізації і позанавчальною діяльністю, яка на свій лад соціалізує особистість.

Нами виокремлено низку умов, що дадуть змогу формувати соціальну компетентність старшокласників: практичні заняття мають бути безперервними, тобто здійснюватися протягом усіх років навчання у школі, що уможливить поступове введення учня в соціальну роль; необхідно під час практичних занять ознайомлювати учнів з різними життєвими ситуаціями, що забезпечуватиме практичну підготовку до соціального спілкування і взаємодії; слід надавати учням можливість не лише отримувати інформацію, а й повноцінно спілкуватися і взаємодіяти. =33 с.=

Категорія: Інші публікації | Додав: Didactics (2012-Кві-08) | Автор: didactics
Переглядів: 833 | Теги: засвоєння предметів суспільно-гуман, формування соціальної компетентност | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS