П’ятниця, 2024-Кві-26, 19.56.50
Didactics.ua | RSS
 
Головна ПублікаціїРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Дидактика [28]
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Статті » Дидактика » Дидактика

Захарчук Н. В. Категорія культури та її роль у процесі підготовки майбутніх фахівців до міжкультурної комунікації

 

Для посилання:

Захарчук Н. В. Категорія культури та її роль у процесі підготовки майбутніх фахівців до міжкультурної комунікації [Текст] / Н. В. Захарчук // Теорія і практика підготовки майбутніх учителів до педагогічної дії: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю /за ред. І. А. Зязюна, О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2011. – 236 с. – С. 96–99.

 

H.B. ЗАХАРЧУК,

старший викладач (НАУ, м. Київ)

 

Категорія культури та її роль у процесі підготовки майбутніх фахівців до міжкультурної комунікації



 

У статті розглядається сутність феномену культури, її зміст, значення у міжкультурній комунікації. Подано аналіз наукової літератури з окресленої проблеми та запропоновано шляхи її розв’язання у процесі підготовки майбутніх фахівців до міжкультурної професійної комунікації.

В статье рассматривается суть феномена культуры, ее значение при межкультурной коммуникации. Приведен анализ научной литературы по выбранной проблеме и предложены способы ее разрешения в процессе подготовки будущих специалистов к межкультурной профессиональной коммуникации.

The article deals with the essence of the phenomena culture, its contents and role in cross-cultural communication. It gives the analysis of scientific literature of the chosen problem and shows the ways to solve it in the process of preparation of future specialists for cross-cultural professional communication.

Культура є невід'ємною складовою історії людства. Її розвиток та збагачення зумовлюється розвитком суспільства, матеріального виробництва, різних сфер суспільного життя, включаючи соціальну, соціально-політичну, релігійну, економічну тощо. На сьогодні до визначальних рис розвитку культури вже не можливо долучити таку категорію як ізольований характер її творення. Новою реальністю стає світова культура, яка включає в себе найкращі досягнення всіх країн і народів. Таким чином все більшого значення не тільки для розвитку культури кожної країни, але й для продуктивної професійної співпраці, набуває поглиблення культурних зв'язків, контактів з іншими країнами і народами, що невпинно веде до розвитку міжкультурної комунікації.

Надзвичайно актуальною у досліджуваному аспекті виступає і мета статті, яка полягає в розкритті значення феномена культури, аналізу його суті, ролі у процесі підготовки до міжкультурної комунікації. Разом з тим необхідним завданням постає й висвітлення шляхів формування готовності майбутніх фахівців до міжкультурної комунікації в навчальному процесі вищих технічних навчальних закладах.

 

 

Враховуючи характерні культурні особливості комунікантів, не слід забувати або залишати на останок власні культурні традиції. Не знати власної культури, не асоціювати себе із власною нацією означає не бути зрозумілим представниками інших культур. Крім того, слід пам'ятати, що наша нація, на жаль, стала заручницею не досить привабливого іміджу на міжнародній арені.

 

 

Обмеженість знань про нашу країну частково можна пояснити тривалим перебуванням її у складі СРСР. Проте за роки незалежності уявлення про Україну суттєво не змінились: нас і досі асоціюють лише з країною, яка тримається за ядерну зброю, має непрацюючу економіку, постійно конфліктує з Росією та й досі переживає наслідки Чорнобильської катастрофи [10, с. 155].

Цей негативний імідж можна покращити лише вступаючи в численні міжкультурні контакти як представники дійсно "цивілізованої" країни, яка має самобутню культуру, власну історію, традиції, цінності, менталітет. Тому і освіта має ґрунтуватися як на культурно-історичних цінностях Українського народу, так і на цінностях світової культури, мовної культури та міжкультурної взаємодії.

Отже, виступаючи представниками власної культурної традиції, молоді юнаки та дівчата зі значними труднощами співпрацюють у професійній сфері на міжнародному рівні. Така співпраця ускладнюється впливом різних мовних традицій, національних норм поведінки, ставлення до оточуючих, способів прояву емоцій та інших факторів, які притаманні кожному учаснику міжкультурної взаємодії. Налагодження міжкультурних контактів і уникнення конфліктних ситуацій при цьому стають гарантіями успішного професійного розвитку. Тому майбутні експерти не лише повинні знати мову та культуру потенційних співрозмовників, але й бути готовими до такої міжкультурної комунікації, в чому і полягає завдання викладача.

 

Список використаної літератури

 

1. Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества / М.М. Бахтин. - М. : Художественная литература, 1979. - 412 с.

2. Библер В.С. От наукоучения - к логике культуры : Два философских введения в двадцать первый век / В.С. Библер. - М. : Политиздат, 1990. - 413 с.

3. Скубішевська Т.С. Роль мовних стратегій у міжкультурній комунікації / Т.С. Скубішевська // Мультиверсум. Філософський альманах. - К. : Центр духовної культури, 2004. - № 43. - С. 184-185.

4. Мишланова С.Л. Межкультурная парадигма и перспективы межкультурной коммуникации / С.Л. Мишланова, Т.М. Пермякова // Стереотипность и творчество в тексте : Межвуз. сб. науч. тр. - Пермь, 2005. - С. 35-11.

5. Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация : (Учебное пособие) / С.Г. Тер-Минасова. - М. : Слово / Slovo, 2000. - 624 c.

6. Тен Ю.П. Символические основы межкультурной коммуникации / Ю.П. Тен // Гуманитарные и социальные науки. - Северо-Кавказский научный центр высшей школы ЮФУ, 2007. - № 6. - С. 45-19.

7. Бацевич Ф.С. Словник термінів міжкультурної комунікації / Ф.С. Бацевич. - К. : Довіра, 2007. - 205 с.

8. Вікіпедія. Інформаційний ресурс [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http:// ru.wikipedia.org/wiki

9. Грушевицкая Т.Г. Основы межкультурной коммуникации : Учебник для вузов / Т.Г. Грушевицкая, В.Д. Попков, А.П. Садохин (Под ред. А.П. Садохина). - М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2002. - 352 с.

10. Почепцов Г.Г. Теорія комунікації / Г.Г. Почепцов ; Київ. ун-т ім. Т. Шевченка. - [2-ге вид., доп.]. - К., 1999. - 307 с.


Категорія: Дидактика | Додав: Didactics (2012-Чер-19) | Автор: didactics
Переглядів: 714 | Теги: педагогічна майстерність, студенти, міжкультурна комунікація | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS